قیمت عرقیات گیاهی

قیمت عرقیات گیاهی با توجه به کیفیت و نوع محصول متغیر می باشد. جهت آشنایی با قیمت و نوع محصولات با ما همراه باشید.

عرق آویشن

عرق آویشن یکی از عرقیات گیاهی است که خواص و فواید بی‌نظیری برای سلامتی دارد. از جمله خواص درمانی عرق آویشن می‌توان به مواردی ازجمله بیماری‌های مزمن، عفونت‌های تنفسی، چاقی، کشیدگی عضلات، دردهای قاعدگی، بی‌خوابی، بیماری آلزایمر، دمانس، ناراحتی معده و یبوست اشاره کرد. این خواص فوق‌العاده آویشن ناشی از وجود مقادیر بالای ویتامین C، ویتامین A، مس، آهن، منگنز، پتاسیم، فسفر، کارواکرول، پیریدوکسین و ترکیبات آنتی اکسیدانی متعدد در این عرق گیاهی است.

عرق بومادران

گیاه بومادران در گذشته برای درمان خونریزی بینی استفاده شده است. این گیاه با نام خون دماغ نیز شهرت داشته است. نام علمی بومادران میلفولیوم است و شاخه‌های آن برگ‌های بسیار زیادی دارد. به همین دلیل به آن هزار برگ نیز می‌گویند. طب سنتی چین از تمامی خواص آن برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند. شهرت آن در این کشور بسیار زیاد است. اثرات آن برای کاهش تورم و درد مفاصل نیز کمک چشمگیری به درمان بیماری روماتیسم کرده است. عرق بومادران از گل‌های این گیاه به دست می‌آید. خواص عرق بومادران برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است. این عرق طبع گرم دارد و برای درمان بیماری‌ها با منشأ سرد بسیار مناسب است. خرید عرق بومادران برای درمان اختلالات هورمونی، تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان مشکلات گوارشی انجام می‌شود.

عرق بنفشه

عرق بنفشه معطر دارای خواص گوناگونی می باشد که برخی از آن ها عبارتند از :

1- جهت افزایش تعرق بدن استفاده از عرق بنفشه معطر سودمند است . علاوه بر این عرق بنفشه معطر دارای خاصیت خلط آوری است .

2- برای درمان صفرا , خوردن عرق بنفشه معطر پیش از غذا به مقدار دو استکان در روز مفید است .

3- عرق بنفشه معطر در بهبود گلودردهای چرکین و سرفه نافع است . همچنین برای درمان جوش صورت و رفع سوزش ادرار کافی است روزانه دو استکان عرق بنفشه معطر در صبح و عصر بنوشید .

4- برای رفع عطش و درمان یبوست و سل ریوی نوشیدن عرق بنفشه معطر مفید است .

5- عرق بنفشه معطر برای امراض مختلفی مانند پرکار بودن غده ی تیروئید , فشار خون , تورم لثه و برقان مفید است .

6- برای کاهش سردرد به ویژه در کودکانی که دچار سردرد می شوند خوردن عرق بنفشه معطر سودمند است . همچنین عرق بنفشه معطر قلب را نیرومند می گرداند .

عرق کاسنی

طبع عرق کاسنی سرد است و مصرف آن برای مقابله اثر گرمی‌جات و معتدل کردن طبع شما بسیار موثر خواهد بود.

خواص ویژه عرق کاسنی عبارتند از:

  • تقویت‌کننده کبد
  • کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت
  • محافظت از قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی
  • خاصیت آنتی اکسیدانی قوی
  • کمک به کاهش چربی خون
  • خاصیت ضد آلرژیک عرق کاسنی
  • محافظت از پانکراس
  • حفاظت از نورون‌ها و سیستم عصبی بدن
  • ارتقا سیستم ایمنی بدن و خاصیت ضدمیکروبی کاسنی
  • تنظیم میزان کلسیم بدن
  • اثرات کنترل کننده بعضی سرطان‌ها
  • خواص ملینی گیاه کاسنی
  • خواص ادرارآوری کاسنی
  • خاصیت ضد التهابی کاسنی
  • کمک به درمان جوش‌های ناشی از گرمی‌جات
  • خواص ضد میکروبی گیاه کاسنی
  • فواید عرق کاسنی برای پوست
  • عرق کاسنی و تنظیم هورمون‌های بدن

عرق شیرین بیان

شیرین‌بیان (نام علمی: Glycyrrhiza glabra) گیاهی خودرو از تیرهٔ سبزی‌آساها، بومی جنوب اروپا، شمال آفریقا و نواحی معتدل آسیا ست. برگ‌های آن مرکب است و از ۴ تا ۷ زوج برگ به اضافهٔ یک برگچهٔ انتهایی تشکیل یافته‌است که به سبب ترشح شیره، چسبنده‌اند. گل‌هایش مایل به آبی و میوه‌اش شامل ۵ تا ۶ دانهٔ مایل به قهوه‌ای است. ریشه و ساقهٔ زیرزمینی آن مصرف دارویی دارد. ریشه‌ها و پاجوش‌های این گیاه دارای پوستی قهوه‌ای‌رنگ یا سیاه و مغز زردرنگ است.

عرق نعناع

نعناع گیاهی محبوب و خوشبو کننده مشهور دهان است که صدها سال است که به دلیل خاصیت دارویی از آن استفاده می شود. از نعناع می توان در بسیاری از آماده سازی های آشپزی به شکل تازه یا خشک استفاده کرد. طبع نعناع گرم و خشک است.

عرق نعناع، فقط حاوی رایحه نعناع ترکیب شده با آب است که خاصیت ضدنفخ، ضددرد و ضداسپاسم (گرفتگی) دارد. از آنجا که تمام ترکیب های نعناع وارد عرقش نمی شود، نمی توان همه خواص برگ نعناع را به عرق آن هم نسبت داد ولی مصرف این عرق گیاهی، پس از غذا و برای رفع دل درد و نفخ یا هضم بهتر غذا مفید است.

عرق اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی گلدار از خانواده نعنا است. این گیاه گل‌هایی زیبا و با رنگ آبی مایل به بنفش دارد؛ به خاطر این زیبایی در برخی نقاط از آن به عنوان گل زینتی استفاده می‌شود. گل‌های آن خوشه‌ای و نازک هستند. این گیاه را را به نام‌های: آلاله تلخ، گل لاوند، ممسک الارواح، شاه اسپرم رومی و خیر دستی هم می‌شناسند. این گیاه چند ساله است و برگ‌های آن در بهار رشد می‌کنند. اسطوخودوس بوی بسیار مطبوعی دارد. یکی از فراورده‌های این گیاه، اسانس آن است که برای تهیه لوازم آرایشی و داروهای گیاهی کاردبرد دارد. اسطوخودوس خودرو است و در کشورهای ایران، چین و هند به مقدار زیاد مصرف می‌شود. از فواید این گیاه می‌توانید به صورت تازه بهرمند شوید. همچنین گیاه اسطوخودوس به صورت دمنوش، روغن اسطوخودس و عرق آن مصرف می‌شود. این گیاه موجب سلامتی بدن می‌شود.

روغن اسطوخودوس برای ماساژ بدن بسیار مناسب است و دردهای عضلانی را درمان می‌کند. نوشیدن چای اسطوخودوس به جای چای سیاه، موجب بهبود سلامتی بدن می‌شود و به دلیل آن که کافئین ندارد برای استفاده قبل از خواب مناسب است. از خواص عرق اسطوخودوس برای سردرد و آرامش روانی استفاده می‌شود. این عرق گیاهی استرس را رفع کرده و از فواید آن می‌توان به شادی‌آور بودن اشاره کرد. عرق اسطوخودوس یکی از مفیدترین عرق‌های گیاهی برای درمان افسردگی است. معمولا خرید عرق اسطوخودوس برای تهیه شربت‌های گیاهی و مصارف دارویی در طب سنتی، انجام می‌شود. دلایل زیادی برای مصرف عرق اسطوخودوس وجود دارند که بعد از خواندن این مقاله به آن‌ها پی می‌برید و این عرق عضوی دائمی در خانه شما می‌شود.

 

جهت استعلام قیمت به روز عرقیات گیاهی و خرید عمده با کارشناسان ما تماس بگیرید.

و یا به دفتر مرکزی در تهران مراجعه نمایید.